Paket Lengkap Imbas Bauran Pemasaran Terhadap Niat Menjadi Kawan Perspektif Islam Pada Bmt Beringharjo Cabang Madiun

Paket Lengkap Imbas Bauran Pemasaran Terhadap Niat Menjadi Kawan Perspektif Islam Pada Bmt Beringharjo Cabang Madiun - Hallo sahabat Paket Lengkap Pendidikan Dasar, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Paket Lengkap Imbas Bauran Pemasaran Terhadap Niat Menjadi Kawan Perspektif Islam Pada Bmt Beringharjo Cabang Madiun, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Jp Manajemen dd 2014, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Paket Lengkap Imbas Bauran Pemasaran Terhadap Niat Menjadi Kawan Perspektif Islam Pada Bmt Beringharjo Cabang Madiun
link : Paket Lengkap Imbas Bauran Pemasaran Terhadap Niat Menjadi Kawan Perspektif Islam Pada Bmt Beringharjo Cabang Madiun

Baca juga


Paket Lengkap Imbas Bauran Pemasaran Terhadap Niat Menjadi Kawan Perspektif Islam Pada Bmt Beringharjo Cabang Madiun


Abstract: This study aims to analyze The Effect of Marketing Mix Towards Intention become Partner on Perspective of Islam at The Branch Office of BMT Beringharjo in Madiun. The tests carried out using multiple linear regression method, where the endogenous variable (Y) is a intention become partners and exogenous variables (X) is the marketing mix that is identified with product (X1), price (X2), place/distribution channel (X3), promotion (X4), people (X5), process (X6), physical evidence (X7), promise (X8), and patience (X9). In this study added two variables in the marketing mix of services in accordance with Islamic values that promise and patience.
This study uses a quantitative approach. The characteristics of the population in this studi is a partner at The Branch Office of BMT Beringharjo in Madiun are actively engaged in transactions in 2014 and live in Madiun. Total sample of the respondents is 100 (one hundred). These samples were selected using nonprobability sampling with purposive sampling method with particular consideration.
The results of this study indicate that simultaneous and partially, marketing mix variables consisting of product, price, place/distribution channel, promotion, people, process, physical evidence, promise, and patience shown the effect to intention become a partner on perspective of Islam at the branch office of BMT Beringharjo in Madiun. Variable place/distribution channel is the most dominant variable to the intention become partners on perspective of Islam at the branch office of BMT Beringharjo in Madiun.
Suggestion for the branch office of BMT Beringharjo in Madiun should increase promotional activity to be more diverse so it can attract attention to prospective partners or partners who have joined, socialize product from BMT Beringharjo more clearly and detail, especially the difference with the product from conventional bank, and make a direct sales pitch way more exciting and creative by adding facilities and infrastructure in the promotion or by making a series of interesting activities and carried out in the crowd with direct sales activities.
Keywords: product, price, place/distribution channel, promotion, people, process, physical evidence, promise, patience, and intention become partners on perspective of Islam
Penulis: Mega Ayuning Tyas, Ari Prasetyo
Kode Jurnal: jpmanajemendd141239


Demikianlah Artikel Paket Lengkap Imbas Bauran Pemasaran Terhadap Niat Menjadi Kawan Perspektif Islam Pada Bmt Beringharjo Cabang Madiun

Sekianlah artikel Paket Lengkap Imbas Bauran Pemasaran Terhadap Niat Menjadi Kawan Perspektif Islam Pada Bmt Beringharjo Cabang Madiun kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Paket Lengkap Imbas Bauran Pemasaran Terhadap Niat Menjadi Kawan Perspektif Islam Pada Bmt Beringharjo Cabang Madiun dengan alamat link https://paketpendidikandasar.blogspot.com/2019/02/paket-lengkap-imbas-bauran-pemasaran.html

0 Response to "Paket Lengkap Imbas Bauran Pemasaran Terhadap Niat Menjadi Kawan Perspektif Islam Pada Bmt Beringharjo Cabang Madiun"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel